Нацыянальная дзяржаўная тэлерадыёкампанія Рэспублікі Беларусь

Нацыянальная дзяржаўная тэлерадыёкампанія Рэспублікі Беларусь, Белтэлерадыёкампанія арганізуе і каардынуе работу сеткі тэле- і радыёвяшчання ў Рэспубліцы Беларусь. Член Еўрапейскага вяшчальнага саюза. Кампанія падтрымлівае прэзідэнцтва Аляксандра Лукашэнкі і распаўсюджвае погляды палітычнага кіраўніцтва, у тым ліку і прапаганду ў Беларусі.

Белтэлерадыёкампанія
Нацыянальная дзяржаўная тэлерадыёкампанія Рэспублікі Беларусь
Beltelelogo.png
Краіна

Беларусь Сцяг БССР БССР (да 26 снежня 1991)

Беларусь26 снежня 1991)
Мова вяшчання Беларуская, руская, англійская.
Фармат выявы 4:3
Аўдыторыя 250 мiльёнаў чалавек
Уладальнік Урад Беларусі
Сайт www.tvr.by

ГісторыяПравіць

17 жніўня 2020 года адбыліся акцыі пратэсту і забастоўкі супраць вынікаў прэзідэнцкіх выбараў у Беларусі 2020 года. Дзяржаўнае тэлебачанне таксама страйкавала, «Беларусь 1» паказваў спачатку пустую студыю, а потым паўторы старых праграм[1].

Тэлеканалы і радыёстанцыіПравіць

 
Будынак тэлецэнтра на вул. Макаёнка

У структуру НДТРК РБ ўваходзяць 7 тэлевізійных каналаў, 5 каналаў радыё, 5 абласных тэлерадыёкампаній. Далей пералічаныя тэлеканалы, якія ўваходзяць у кампанію:

Асноўныя тэлеканалыПравіць

  • «Беларусь 1» — уласны, агульнарэспубліканскі тэлеканал. Галоўны інфармацыйны тэлевізійны канал Рэспублікі Беларусь. Тэлеканал «Беларусь 1» ажыццяўляе трансляцыі асабліва важных дзяржаўных, грамадскіх і культурных мерапрыемстваў, сярод якіх святочныя канцэрты, ваенныя парады, міжнародныя фестывалі і конкурсы.
  • «Беларусь 2» — уласны, агульнарэспубліканскі спартыўна-забаўляльны тэлеканал. Жыхары абласцей Беларусі маюць магчымасць глядзець на частаце тэлеканала «Беларусь-2» двойчы ў суткі праграмы рэгіянальных тэлекампаній.

Даступныя праз эфірны (лічбавае (DVB-T) на ДМВ, раней — аналагавае (SECAM), Беларусь 1 на МВ, Беларусь 2 на ДМВ), кабельнае і спадарожнікавае тэлебачанне на 1-й кнопцы (Беларусь 1) і на 7-й кнопцы (Беларусь 2).

Спецыялізаваныя тэлеканалыПравіць

  • «Беларусь 3» — уласны, агульнарэспубліканскі культуралагічны тэлеканал. Аснову эфіру складае ў асноўным прадукцыя Белтэлерадыёкампаніі. У эфіры такія праекты, як «Калыханка», «Зямля беларуская», «Таямніцы душы» і іншае.

Даступны праз эфірны (лічбавае (MUX1 DVB-T) на ДМВ) і кабельнае тэлебачанне.

Даступны праз эфірны (лічбавае (рэгіянальны MUX DVB-T) на ДМВ) і кабельнае тэлебачанне.

  • «Беларусь 5» — уласны, агульнарэспубліканскі спартыўны тэлеканал.

Даступны праз эфірны (лічбавае (MUX2 DVB-T2) на ДМВ) і кабельнае тэлебачанне.

  • «НТВ-Беларусь» — беларуская ліцэнзаваных версія тэлеканала НТВ. Аснову эфіру тэлеканала "НТВ-Беларусь» складае прадукцыя тэлекампаніі НТВ, вырабленая расійскім бокам і якая прадстаўляецца Белтэлерадыёкампаніі на падставе заключанага дагавора. Гэтыя праграмы складаюць каля 80% эфіру. Прыблізна 15% эфіру тэлеканала займаюць серыялы і фільмы, закупляемыя Белтэлерадыёкампаніяй. Акрамя таго, тэлеканалам «НТВ-Беларусь» вырабляецца міжпраграмных прадукцыя, якая ўключае графічнае афармленне, анансуецца відэаролікі, «Праграму перадач», «Прагноз надвор'я» і іншае.

Даступны праз эфірны (лічбавае (MUX1 DVB-T) на ДМВ) і кабельнае тэлебачанне.

Міжнародныя тэлеканалыПравіць

  • «Беларусь 24» — уласны, міжнародны спадарожнікавы тэлеканал;

Праграмы канала з дапамогай спадарожнікаў «ABS-2», «HotBird» і «Galaxy 19» рэтранслююцца на тэрыторыі больш за 100 краін. Вяшчанне ажыццяўляецца ў фармаце 24\7 на рускай, беларускай і англійскай мовах.

РадыёстанцыіПравіць

СтруктураПравіць

У НДТРК Рэспублікі Беларусь уваходзяць 5 тэлерадыёкампаній абласнога ахопу:

  • ТРК «Брэст»
  • ТРК «Гродна»
  • ТРК «Віцебск»
  • ТРК «Магілёў»
  • ТРК «Гомель»

АТНПравіць

Адным з асноўных падраздзяленняў Белтэлерадыёкампаніі па вытворчасці інфармацыйных, інфармацыйна-аналітычных і дакументальна-публіцыстычных тэлеперадач з'яўляецца Агенцтва тэлевізійных навінаў (АТН). Штогод АТН вырабляе каля 3,5 тысячы гадзін інфармацыйных выпускаў, цыклавых праграм і спецпраектаў, якія выходзяць на тэлеканалах «Беларусь 1», «Беларусь 2», «Беларусь 3» і «Беларусь 24». Наяўнасць карэспандэнцкіх пунктаў ва ўсіх абласных цэнтрах Беларусі дазваляе АТН рыхтаваць спецыяльныя інфармацыйныя выпускі для рэгіёнаў.

Штаб-кватэраПравіць

У цяперашні час большасць творчых і адміністрацыйных функцый прадпрыемства выконваецца з будынка, які знаходзіцца ў Мінску, па вуліцы Макаёнка, 9. Дом Радыё знаходзіцца ў Мінску, па вуліцы Чырвонай, 4[2].

Цензура і прапагандаПравіць

Міжнародныя эксперты і беларуская апазіцыя традыцыйна называюць дзяржаўнае тэлебачанне адным з найважнейшых прапагандысцкіх інструментаў рэжыму Лукашэнкі(бел. (тар.)) бел.. Яго абвінавачваюць у дэзінфармацыі, прапагандзе палітычных рэпрэсій, маніпуляцыях на выбарах і абразе крытыкаў рэжыму[3][4].

Супрацоўнікі і топ-менеджэры дзяржаўных тэлевізійных кампаній, у тым ліку Нацыянальнай дзяржаўнай тэлерадыёкампаніі Рэспублікі Беларусь, неаднаразова станавіліся суб’ектамі санкцый ЕС і ЗША[5][6].

Гл. таксамаПравіць

Зноскі

  1. Staatsfernsehen in Belarus offenbar im Streik (ням.) . Die Zeit (17 жніўня 2020). Праверана 17 жніўня 2020.
  2. зваротная сувязь (руск.) . Афіцыйны сайт Белтэлерадыёкампаніі. Архівавана з першакрыніцы 6 студзеня 2013. Праверана 27 снежня 2012.
  3. Лещенко, Сергій Посол Польщі Генрик Літвін: Втратити добрий час – це великий ризик для України (укр.) . Українська правда (8 лістапада 2011). — «Або подивіться на ситуацію в мас-медіа. У Білорусії існують тільки державні ЗМІ, крім інтернету. А так звані незалежні білоруські газети працюють в таких умовах, що можна сказати, що вони стали тільки орнаментом для системи. Телебачення в Білорусії є виключно державною пропагандою»  Архівавана з першакрыніцы 23 кастрычніка 2017. Праверана 5 мая 2021.
  4. Lucas, Edward Edward Lucas Podcast: Belarus propaganda (англ.)  (20 студзеня 2017). — «in Belarus the state television maintains Soviet levels of venom and mendacity»  Архівавана з першакрыніцы 6 мая 2021. Праверана 5 мая 2021.
  5. Поўны спіс 208 беларускіх чыноўнікаў, якім забаронены ўезд у ЕС (бел.) . Наша Ніва (11 кастрычніка 2011). Архівавана з першакрыніцы 22 кастрычніка 2017. Праверана 5 мая 2021.
  6. Мария Садовская Суровые и спорные (руск.) . Белорусы и рынок. Архівавана з першакрыніцы 8 снежня 2012. Праверана 28 ліпеня 2009.

СпасылкіПравіць

Афіцыйны сайт