Адкрыць галоўнае меню

Усерасійская дзяржаўная тэлевізійная і радыёвяшчальная кампанія

Усерасійская дзяржаўная тэлевізійная і радыёвяшчальная кампанія (скарочана УДТРК) - найбуйнейшы савецкі і расійскі медыяхолдынг. Быў утвораны Пастановай Прэзідыума Вярхоўнага савета РСФСР ад 14 ліпеня 1990 года.[2] Поўная назва - Федэральнае дзяржаўнае унітарнае прадпрыемства "Усерасійская дзяржаўная тэлевізійная і радыёвяшчальная кампанія" (ФДУП УДТРК). Генеральны дырэктар - Алег Дабрадзееў.[3][4].

УДТРК
Федэральнае дзяржаўнае унітарнае прадпрыемства «Усерасійская дзяржаўная тэлевізійная і радыёвяшчальная кампанія»
VGTRK logo.png
Краіна Сцяг Расіі Расія
Мова вяшчання руская і іншыя (усяго 53 мовы[1])
Дата пачатку вяшчання 10 снежня 1990 года - радыёвяшчанне
13 траўня 1991 года - тэлевяшчанне
Аўдыторыя Больш 200 млн чалавек
Уладальнік Урад Расійскай Федэрацыі
Слоган "Тэлебачанне і радыё Расіі"
Сайт vgtrk.com

ГісторыяПравіць

21 чэрвеня 1990 года I З'езд народных дэпутатаў РСФСР прыймае Пастанову аб сродках масавай інфармацыі РСФСР, якое прадпісвае Савету Міністраў РСФСР прыняць меры да стварэння Дзяржаўнага камітэта Беларускай ССР па тэлебачанні і радыёвяшчанню (Дзяржтэлерадыё РСФСР). 14 ліпеня 1990 года Прэзідыум Вярхоўнага Савета Беларускай ССР замест Дзяржтэлерадыё РСФСР сваёй пастановай засноўвае «Усерасійскую Дзяржаўную тэлевізійную і радыёвяшчальную кампанію» (УДТРК). Першым старшынёй «Усерасійскай дзяржаўнай тэлевізійнай і радыёвяшчальнай кампаніі» быў прызначаны былы намеснік галоўнага рэдактара газеты «Маскоўскія навіны» - Алег Максімавіч Папцоў.

10 снежня 1990 года пачынае вяшчанне «Радыё Расіі». Яно пачало вяшчанне на першым радыёканале разам з Першай праграмай Усесаюзнага Радыё, а таксама на другім радыёканале разам з радыёканалам «Маяк» і трэцім радыёканале разам з Трэцяй праграмай Усесаюзнага Радыё. З пачатку 1991 года «Радыё Расіі» стала вяшчаць толькі на трэцім радыёканале разам з радыёканалам «Юнацтва».

13 мая 1991 года УДТРК перайшлі вячэрнія гадзіны на другім тэлеканале (у адрозненне ад іншых саюзных рэспублік, дзе рэспубліканскія Дзяржтэлерадыё вяшчалі на трэцім тэлеканале), і быў запушчаны канал «РТР» («Расійскае тэлебачанне і радыё»). Яго вяшчанне планавалася пачаць яшчэ з сакавіка 1991 года, але тэрміны пастаянна адкладаліся. Такім чынам вяшчанне УДТРК атрымала не рэспубліканскі, а агульнасаюзны ахоп, стаўшы другай такой тэлерадыёкампаніяй разам з Дзяржтэлерадыё СССР[5][6].

16 верасня 1991 года УДТРК перайшлі ў поўным аб’ёме 2-й тэлеканал і 1-й радыёканал. 18 снежня 1991 года УДТРК і Дзяржтэлерадыё СССР перайшлі ў падпарадкаванне аднаго органа — Міністэрства друку і інфармацыі Расіі (створана шляхам аб’яднання Міністэрства друку і інфармацыі СССР і Міністэрства друку і масавай інфармацыі РСФСР). 6 ліпеня 1992 года на чацвёртым тэлеканале (вяшчанне якога ахоплівала тады толькі Маскву і Маскоўскую вобласць) пачынае вяшчанне тэлеканал «Расійскія ўніверсітэты», які вяшчае разам з 4-м каналам Астанкіна да 16 студзеня 1994 года, а з 17 студзеня 1994 года са каналам НТВ, а ў складзе УДТРК была створана Дзяржаўная тэлекампанія «Расійскія ўніверсітэты». У чэрвені 1994 года, сумесна з мэрыяй Санкт-Пецярбурга, Радыётэлевізійным перадаючым цэнтрам і англійскай кампаніяй Independent NetworkTelevision Holding Ltd (INTH), запушчаны рэгіянальны тэлеканал «ТБ-3»[7].

У лютым 1996 года ўказам Барыса Ельцына Алег Папцоў быў зняты з пасады Старшыні УДТРК, нягледзячы на ​​пратэсты творчага калектыву. Ельцын, лаючыся на Папцова, заявіў, што ў навінах «пораць чарнуху». Новым старшынёй УДТРК быў прызначаны прэзідэнт Маскоўскай незалежнай вяшчальнай карпарацыі (МНВК «ТБ-6 Масква») Эдуард Сагалаеў[8][9].

11 лістапада 1996 года канал «Расійскія ўніверсітэты» спыніў вяшчанне, а яго эфірны час перайшоў НТВ. З'явіліся першыя спадарожнікавыя тэлеканалы сеткі «РТР-тэлесетка», якія вяшчалі са спадарожніка Intelsat 904: «Метэор-спорт» (у поўным аб'ёме трансляваў Летнія алімпійскія гульні 1996 года) і «Метэор-кіно». На думку часопіса «Огонёк», гэта была дастойная канкурэнцыя спадарожнікаваму аператару «НТВ-Плюс», які ўваходзіў тады ў холдынг Уладзіміра Гусінскага «Медыя-Мост».[10] Да канца 1997 года планавалася запусціць у гэтай сеткі яшчэ 12 спадарожнікавых тэлеканалаў і мадэрнізаваць кабельныя сеткі, але ў сярэдзіне 1997 года праект быў згорнуты.[11].

3 лютага 1997 года некалькі вышэйшых менеджэраў УДТРК апублікавалі ў «Новай газеце» адкрыты ліст «ТВ-крама: прадаем праграму на заўтра», у якім сцвярджалі аб фінансавай, творчай і кадравай дэградацыі тэлекампаніі, а таксама абвінавачвалі Эдуарда Сагалаева у тым, што ён ператварае кампанію ў крыніцу асабістага ўзбагачэння[12]. 7 лютага 1997 Сагалаеў падаў заяву аб звальненні па ўласным жаданні. 10 лютага Барыс Ельцын прызначыў старшынёй УДТРК Мікалая Сванідзэ[8][13], аднак выкладзеныя ў лісце факты былі прызнаныя Судовай палатай па інфармацыйных спрэчках пры Прэзідэнце Расійскай Федэрацыі няпэўнымі[14].

1 лістапада 1997 года пачаў вяшчанне асветніцкі тэлеканал «Культура». Ён выйшаў у эфір на пятым метровым канале замест ДТРК «Пецярбург — Пяты канал», вяшчанне якой было абмежавана Санкт-Пецярбургам і Ленінградскай вобласцю[15].

8 мая 1998 года ўказам прэзідэнта Расіі «Аб удасканаленні працы дзяржаўных электронных сродкаў масавай інфармацыі» быў створаны «Адзіны вытворча-тэхналагічны комплекс дзяржаўных электронных сродкаў масавай інфармацыі УДТРК»[16]. На падставе гэтага ўказа ў склад Усерасійскай дзяржаўнай тэлерадыёкампаніі ўвайшлі Радыёстанцыя «Арфей», агульнарасійская радыёкампанія «Маяк», Расійская дзяржаўная радыёвяшчальная кампанія «Голас Расіі», «Расійскі дзяржаўны музычны цэнтр тэлебачання і радыёвяшчання», Дзяржаўны сімфанічны аркестр тэлебачання і радыёвяшчання, «Савтэлеэкспарт» і «Саюзтэлефільм», усе рэгіянальныя ДТРК пераўтворацца ў даччыныя кампаніі. «Старая» УДТРК была падзелена на Дзяржаўную тэлекампанію «Тэлеканал "Расія"», Дзяржаўную радыёвяшчальную кампанію «Радыё Расіі» і Дзяржаўную тэлекампанію «Тэлеканал "Культура"». Пастановай Урада Расійскай Федэрацыі ад 26 лютага 2004 года № 111 «Аб Усерасійскай дзяржаўнай тэлевізійнай і радыёвяшчальнай кампаніі» ўсе рэгіянальныя даччыныя ДТРК ператвораныя ў філіялы[17]. УДТРК ператвараецца ў адзін з найбуйнейшых медыяхолдынгаў ў свеце[18].

21 мая 1998 года Мікалай Сванідзэ вызвалены з пасады старшыні УДТРК «у сувязі з пераходам на іншую працу». Сванідзэ патлумачыў адстаўку жаданнем працаваць журналістам, а не адміністратарам[19]. Па версіі СМІ, прычынай адстаўкі сталі рознагалоссі з дзеючым на той момант старшынёй Урада Расіі Сяргеем Кірыенка[20]. Кіраўніком дзяржаўнага медыяхолдынга быў прызначаны Міхаіл Швыдкой.

31 студзеня 2000 года в. а. прэзідэнта Расіі Уладзімір Пуцін падпісаў указ аб вызваленні Міхаіла Швыдкога ад пасады «у сувязі з пераходам на іншую працу».

8 лютага 2000 года Швыдкой быў прызначаны міністрам культуры Расійскай Федэрацыі, а кіраўніком медыяхолдынга стаў Алег Дабрадзееў[21]. На думку некаторых СМІ, гэта прызначэнне было «звязана з маючай адбыцца перадвыбарнай кампаніяй»[22][23].

13 жніўня 2001 года «Галоўны цэнтр тэлебачання і радыёвяшчання» (ГЦТР) і «Галоўны цэнтр кіравання сеткамі радыёвяшчання і магістральнай радыёсувязі» (ГЦКРС) былі выведзеныя з УДТРК, аб'яднаны ў ФДУП «Расійская тэлевізійная і радыёвяшчальная сетка» (РТРС) і пераведзены ў падпарадкаванне «Міністэрства друку і тэлекамунікацый»[24].

23 сакавіка 2002 года «Расійскі дзяржаўны музычны цэнтр тэлебачання і радыёвяшчання» і «Дзяржаўны сімфанічны аркестр тэлебачання і радыё» былі выведзеныя з УДТРК і перакладзеныя у непасрэднае падпарадкаванне «Міністэрства друку і тэлекамунікацый»[25].

1 ліпеня 2002 года пачаў вяшчанне канал «РТР-Планета», першы ў Расіі дзяржаўны канал, які ажыццяўляе тэлевізійнае замежнае тэлевяшчанне[26].

9 верасня 2002 года Радыёстанцыя «Арфей» выведзена з УДТРК і перадана «Расійскаму дзяржаўнаму музычнаму тэлерадыецэнтру»[27].

12 чэрвеня 2003 года распачаў вяшчанне тэлеканал «Спорт»[28], з 22 чэрвеня таго ж года ён стаў выходзіць на шостай метровай частаце замест канала ТВС[29][30].

1 лістапада 2004 года пачаў вяшчанне радыёканал «Культура». 1 ліпеня 2005 года пачаў вяшчанне міжнародны спартыўны тэлеканал «Планета Спорт».

1 ліпеня 2006 года пачаў вяшчанне тэлеканал «Весці»[31].

1 верасня 2007 года на платформе «НТВ-Плюс» пачаў рэгулярнае вяшчанне тэлеканал «Бібігон»[32]. Таксама ён існаваў як блок в сетках вяшчання тэлеканалаў «Расія», «Спорт» і «Культура»[33]. Яго блокі на іншых тэлеканалах ВГТРК працягвалі вяшчаць да канца 2009 - пачатку 2010 год ов, акрамя блока на тэлеканале «Культура». Блок на канале «Культура» праіснаваў аж да закрыцця «Бібігона» 27 снежня 2010 года. 5 лютага 2008 года ў Маскве і Санкт-Пецярбургу пачаў вяшчанне радыёканал «Весці ФМ»[34].


14 красавіка 2009 года закрыты міжнародны спартыўны тэлеканал «Планета Спорт»[35].

1 лістапада 2009 года пачаў вяшчанне тэлеканал «Мая планета» - першы спадарожнікавы тэлеканал пакета «Лічбавае тэлебачанне УДТРК».

26 лістапада 2009 года пачаў вяшчанне тэлеканал «Краіна». 1 студзеня 2010 года пасля навагодняга звароту прэзідэнта РФ чатыры тэлеканалы УДТРК вырашылі перайменаваць: «Расія» - у «Расія-1», «Спорт» - у «Расія-2», «Весткі» - у «Расія-24», «Культура» - у «Расія-К» [36]. З 11 лютага па 13 ліпеня 2010 г. (з перапынкам) вёў вяшчанне першы расійскі эфірны тэлеканал высокай выразнасці «Спорт 2 (тэлеканал)» (сумесна з ААТ «Першы канал»)[37], які транслявалі ў поўным аб'ёме Зімовую Алімпіяду у Ванкувере[38]і чэмпіянат свету па футболе у ПАР[39].

10 жніўня 2010 года запушчаны ў тэставым рэжыме платны HD-тэлеканал «Спорт 1», які з 14 жніўня 2010 года пачаў трансляваць усе матчы футбольнай прэм'ер-лігі Англіі[40][41][42].

16 снежня 2010 года стала вядома аб адкрыцці УДТРК новага тэлеканала аб навуцы[43]. 27 снежня 2010 года пачаў вяшчанне тэлеканал «Карусель» (сумесна з ЗАТ «Першы канал. Сусветная сетка»), які замяніў тэлеканалы «Теленяня» і «Бібігон»[44].

19 лютага 2011 года пачаў тэставае вяшчанне тэлеканал «Навука 2.0». 2 красавіка 2011 года тэлеканал «Навука 2.0» пачаў рэгулярнае вяшчанне. 4 красавіка 2011 года пачаў вяшчанне тэлеканал «Спорт 2 ». 2 снежня 2011 года пачаў вяшчанне тэлеканал «Байцоўскі клуб». 1 сакавіка 2012 года пачаў вяшчанне тэлеканал «Рускі раман»[45]. 13 жніўня 2012 года тэлеканал «Спорт 2» перайменаваны ў агульнарасійскі канал «Спорт».

13 верасня 2012 года тэлеканал « Расія-HD» быў афіцыйна зарэгістраваны ў Раскамнаглядзе, як СМІ. [46]

1 кастрычніка 2012 года пачаў вяшчанне тэлеканал расійскіх бестселлерных серыялаў «Рускі бэстсэлер».

3 снежня 2012 года пачаў тэставае вяшчанне першы тэлеканал у Расіі аб кінематографе «Кіно-ТВ»[47]. 17 снежня 2012 года пачалося тэставае вяшчанне тэлеканала «Расія-HD» у стандарце высокай выразнасці[48]. Ён стаў ужо другім неэфірным каналам холдынгу ў фармаце HD. 29 снежня 2012 года, а 20:00 МСК тэлеканал «Расія-HD» пачаў рэгулярнае вяшчанне[49]. 29 студзеня 2013 года ў рамках штогадовай выставы-форуму тэлебачання і тэлекамунікацый «CSTB-2013» УДТРК абвясціла аб аб'яднанні дзевяці лічбавых каналаў кампаніі пад адзіны брэнд -«Лічбавае тэлебачанне». Ён уключае ў сябе пазнавальныя, спартыўныя, забаўляльныя і кіна-каналы: «Расія-HD», «Мая Планета», «Навука 2.0», «Спорт», «Спорт-1-HD», «Байцоўскі клуб», «Рускі раман»,« Рускі бэстсэлер»,«Сарафан ». Як чакаецца, ў перспектыве спіс каналаў будзе пашыраны[50].

9 мая 2013 года а 15:00МСК пачаў вяшчанне дакументальны тэлеканал аб расейскай гісторыі «Гісторыя», таксама які ўвайшоў у пакет тэлеканалаў «Лічбавае тэлебачанне УДТРК».

4 красавіка 2014 года пачаў афіцыйнае вяшчанне тэлеканал айчынных дэтэктыўных тэлефільмаў і серыялаў «Рускі дэтэктыў»[51]. 15 красавіка 2014 года пачаў афіцыйнае вяшчанне міжнародны пазнавальна-забаўляльны канал «IQ HD»[52].

1 чэрвеня 2014 года пачаў афіцыйнае вяшчанне дзіцячы тэлеканал «Мульт», арыентаваны на дзяцей ад 1,5 да 6 гадоў [53].

1 ліпеня 2014 года завершана перадача ФДУП УДТРК функцый і маёмасці Дзяржаўнага фонду тэле і радыёпраграм (Дзяржтэлерадыёфонду)[54], прадугледжаная Указам Прэзідэнта РФ ад 9 снежня 2013 г. № 894 "Аб некаторых мерах па павышэнню эфектыўнасці дзейнасці дзяржаўных сродкаў масавай інфармацыі»[55]. Дзяржтэлерадыёфонд стаў філіялам холдынгу [56].

1 лістапада 2014 года пачаў вяшчанне міжнародны тэлеканал расійскіх шматсерыйных тэлефільмаў і серыялаў «Бэстсэлер»[57]. 30 студзеня 2015 года завершана праведзеная 24 снежня 2014 года здзелка па інтэграцыі рэсурсаў кампаній «Лічбаваетэлебачанне» (уласнік - УДТРК) і «НКС Медыя» (уласнік - «Ростелеком»), якія вырабляюць пакеты неэфірных тэлеканалаў[58][59]. Па яе выніках тэлеканалы «НКС Медыя» перайшлі ва ўпраўленне УДТРК[60]. У рамках праекта інтэграцыі 1 лютага 2015 года<refname = "Факты">Літоўка, Наталля Мы вам пакажам: у «Лічбавага тэлебачання» УДТРК папаўненне. Вести.Ru (30 снежня 2014). — Праграмы — Факты. Праверана 30 снежня 2014.</ref>праведзены рэбрендынг тэлеканалаў «Маці і дзіця» (ў «Мама») и «24 Тэхна» (ў «Тэхна 24»)[61].

1 сакавіка 2015 года пачаў афіцыйнае вяшчанне тэлеканал пра жывую прыроду «Жывая планета».[62]

1 красавіка 2015 года спыніла вяшчанне радыёстанцыя «Юнацтва» (ЮFM). 2 чэрвеня 2015 года УДТРК пачала працэс перадачы спартыўных тэлеканалаў «Спорт-1», «Спорт», «Байцоўскі клуб» і інтэрнэт-партала «Sportbox.ru» «Газпром-Медыя Холдынгу»[63]. 1 кастрычніка 2015 года дырэкцыя спартыўнага вяшчання УДТРК была заснавана[64], а 1 лістапада таго ж года спыніў вяшчанне тэлеканал «Расія-2» (замест яго пачаў сваю працу канал «Матч ТБ», які належыць холдынгу «Газпром-Медыя»)[65].

1 ліпеня 2017 года спыніў вяшчанне тэлеканал дакументальнага кіно «24 Док», а на яго частотах запушчаны пазнавальны тэлеканал «Доктар»[66].

  1. Вести.Ru: "Цяжкасці перакладу". Нацыянальнае вяшчанне УДТРК
  2. http://vgtrk.com/about пра кампанію
  3. Указ Прэзідэнта Расійскай Федэрацыі ад 29 ліпеня 2004 года № 990 «Аб унясенні змянення ва Указ Прэзідэнта Расійскай Федэрацыі ад 25 жніўня 1997 г. № 919 „Аб удасканаленні дзяржаўнага тэлевяшчання ў Расійскай Федэрацыі“». Афіцыйны інтэрнэт-партал прававой інфармацыі (29 ліпеня 2004). Праверана 27 кастрычніка 2013.
  4. Указ Прэзідэнта Расійскай Федэрацыі ад 31 студзеня 2000 г. № 288 "Аб старшыню Усерасійскай дзяржаўнай тэлевізійнай і радыёвяшчальнай кампаніі". Афіцыйны інтэрнэт-партал прававой інфармацыі (31 студзеня 2000). Праверана 27 кастрычніка 2013.
  5. Каких коней меняют на переправе?. Новая газета (14 мая 2001). Архівавана з першакрыніцы 8 чэрвеня 2013.
  6. Олег Добродеев: "Вести" сейчас — программа дистилированная. Коммерсантъ (14 мая 2001). Архівавана з першакрыніцы 8 чэрвеня 2013.
  7. Мирошников, Максим. Три года ТВ-3 РОССИЯ: Путешествие из Петербурга в Москву с. 18. Журнал «Теле-Спутник», № 9 (23) (1 верасня 1997). — Телевизионное обозрение. Праверана 11 ліпеня 2016.
  8. 8,0 8,1 Бородина, Арина, Куцылло, Вероника. Человек неотсюда , Коммерсантъ-Власть, № 3 (2003-01-27), стр. 11. Праверана 2 студзеня 2015.
  9. Осипова, Наталия, Мандрова, Наталия. Неожиданная отставка, от которой многого ждут , Газета Коммерсантъ, № 38 (1996-02-22), стр. 9. Праверана 2 студзеня 2015.
  10. «Огонёк»: «ЗВЕЗДНЫЕ» ВОЙНЫ
  11. DX-TM Сто историй. Глава четвёртая. ObOb.TV — Обозрение оборудования и броадкастинга (29 снежня 2014). — История SAT-TV. Праверана 30 снежня 2014.
  12. Скандал вокруг ВГТРК разрастается. Госдума намерена вызвать Сагалаева на ковёр. Коммерсантъ (7 лютага 1997).
  13. Гураускайте, Юрате. Николай Сванидзе возглавит Российское телевидение , Коммерсантъ, № 8 (1997-02-11), стр. 1. Праверана 2 студзеня 2015.
  14. Решение № 4 (115) от 20 февраля 1997 г. «Об обращении Э. М. Сагалаева в связи с публикацией „ТВ-магазин: продаём программу на завтра“ в „Новой газете“ № 5 за 1997 год». Судебная палата по информационным спорам при Президенте Российской Федерации. Сайт «Интернет и Право» (20 лютага 1997). — Информационные материалы. Праверана 21 жніўня 2016.
  15. С 1 ноября начал вещание новый телевизионный канал «Культура» Газета «Коммерсантъ», № 190 (1372), 04.11.1997
  16. Пастанова Урада РФ «Аб фарміраванні адзінага вытворча-тэхналагічнага комплексу дзяржаўных электронных сродкаў масавай інфармацыі»
  17. Пастанова Урада РФ «Аб Усерасійскай дзяржаўнай тэлерадыёкампаніі»
  18. 25 гадоў УДТРК (14 ліпеня 2015).
  19. Аруцюнава, Вікторыя. Мікалай Сванідзэ: Я не адміністратар, я журналіст , Камерсант, № 91 (1998/05/23), стр. 3. Праверана 2 студзеня 2015.
  20. Аруцюнава, Вікторыя. "Культура" панесла страту , Камерсант, № 90 (1998/05/22), стр. 1. Праверана 2 студзеня 2015.
  21. Дабрадзеева пераключылі на другі канал. А Швыдкога могуць кінуць на культуру. Камерсант (1 лютага 2000).
  22. Алег Дабрадзееў: У СТЫЛІ «высакароднай беднасці». Огонёк (18 снежня 2000).
  23. Працаўнікі Расійскага тэлебачання правядуць пікет каля будынка УДТРК. NEWSru (16 кастрычніка 2000). Архівавана з першакрыніцы 26 лютага 2013. Праверана 24 лютага 2013.
  24. Распоряжение Правительства РФ об исключения «Российского государственного музыкального телерадиоцентра» и «Государственного симфонического оркестра телевидения и радио» из перечня филиалов ВГТРК
  25. Распараджэнне Урада РФ аб выключэнні «Расійскага дзяржаўнага музычнага телерадыёцэнтра» і «Дзяржаўнага сімфанічнага аркестра тэлебачання і радыё» з пераліку філіялаў УДТРК
  26. РТР пакажа Заходняй Еўропе нашы «Весці»,«Гарадок» і серыялы, але без рэкламы. Lenta.ru (30 чэрвеня 2002). Архівавана з першакрыніцы 14 сакавіка 2012. Праверана 17 жніўня 2010.
  27. Распараджэнне Урада РФ аб выключэнні Радыёстанцыі «Арфей» з перачня філіялаў УДТРК
  28. Бі-бі-сі | Расія | У Расіі запушчаны спартыўны тэлеканал
  29. Шасцёрка-спорт. Тэлегледачы пачалі весці палітычна здаровы лад жыцця. Родная газета (4 ліпеня 2003).
  30. Бывай, ТВС! Добры дзень, «Спорт»? (27 чэрвеня 2003).
  31. Алег Дабрадзееў:"МАШЫНА ПРАЦУЕ. НІХТО НЕ вякае". Рэдактар ​​новага информканала «Весці-24» разумее, чым яму прыйдзецца займацца. Новая газета (10 ліпеня 2006).
  32. Нараленкова, Аксана. В эфіры - «Бібігон» , «Расійская газета» - Федэральны выпуск № 4455 (2007-08-31). Праверана 21 лютага 2015.
  33. За дзіцячы канал заплацяць па-даросламу. 1 верасня пачынае вяшчанне «Бібігона». (31 жніўня 2007).
  34. Марыя Маргун Радыёстанцыя «Весці-FM» пачала вяшчанне. Вести.Ru (5 лютага 2008). Архівавана з першакрыніцы 12 чэрвеня 2013. Праверана 12 чэрвеня 2013.
  35. Тэлеканал «Планета-Спорт» спыняе вяшчанне. gagarin-tv (15 красавіка 2009).
  36. Альперын, Сусана. Многааблічная Расія , «Расійская газета» (2009-12-30). Праверана 28 верасня 2014.
  37. Арына Барадзіна Першы канал і УДТРК ствараюць спартыўны канал. Камерсант (11 студзеня 2010). Архівавана з першакрыніцы 17 красавіка 2012. Праверана 12 лютага 2010.
  38. Самы поўны паказ Алімпіядыў Ванкуверы на НТВ-ПЛЮС (12 лютага 2010 г.). Архівавана з першакрыніцы 17 красавіка 2012. Праверана 12 лютага 2010.
  39. Чэмпіянат свету па футболе - ў кабельным тэлебачанні «Интерсвязи»
  40. «Спорт сёння» 5 жніўня 2010, «Платны канал УДТРК "Спорт 1" пачне сваё вяшчанне з 10-11 жніўня»
  41. «Савецкі спорт» 5 жніўня 2010, № 115 (18182), УДТРК запускае новы канал і праграму пра футбол
  42. Весці. Ru: УДТРК запускае новы спартыўны канал
  43. Крыніца
  44. Для дзяцей, якія не спяць. Новы дзіцяча-юнацкі канал"Карусель" вяшчае ўжо два тыдні. Расійская газета (12 студзеня 2011).
  45. Даліна, Ася. Id = 730001 УДТРК запускае кабельны кругласутачны тэлеканал «Рускі раман». Вести.Ru (1 сакавіка 2012). — Грамадства. Праверана 5 жніўня 2016.
  46. Раскамнагляд - Пералiк найменняў зарэгістраваных СМІ
  47. Інфармацыя аб канале Кіно-ТБ ад афіцыйнага дыстрыбутара
  48. Абаненты «Арыён Экспрэс» убачылі «РАСІЮ HD» першымі
  49. «Расія HD» : УДТРК запускае канал у фармаце высокай выразнасці
  50. Холдынг УДТРК на форуме CSTB прадставіў амбіцыйны праект
  51. 4 красавіка 2014 года выходзіць у эфір тэлеканал «Рускі дэтэктыў». Афіцыйны сайт міжнароднай выставы і форуму CSTB (27 сакавіка 2014). — Навіны. Праверана 28 сакавіка 2014.
  52. Адбыўся запуск новага пазнавальнага канала УДТРК - IQ HD. Сайт «Кабельшчык» (15 красавіка 2014). Праверана 15 красавіка 2014.
  53. У Расіі стартуе новы дзіцячы тэлеканал «Мульт». Сайт «Кабельшчык» (23 мая 2014). Праверана 1 мая 2014.
  54. Абавязковы экземпляр. Афіцыйны сайт Усерасійскай дзяржаўнай тэлевізійнай і радыёвяшчальнай кампаніі. Праверана 10 жніўня 2014.
  55. Уладзімір Пуцін падпісаў Указ «Аб некаторых мерах па павышэнню эфектыўнасці дзейнасці дзяржаўных сродкаў масавай інфармацыі». Прэзідэнт Расійскай Федэрацыі, афіцыйны сайт (9 снежня 2013). — Навіны - СМІ. Праверана 9 снежня 2013.
  56. Пастанова Урада Расійскай Федэрацыі ад 5 жніўня 2014 г. № 767 «Аб унясенні змяненняў у статут федэральнага дзяржаўнага ўнітарнага прадпрыемства "Усерасійская дзяржаўная тэлевізійная і радыёвяшчальная кампанія"» (PDF). Афіцыйны інтэрнэт-партал прававой інфармацыі (7 жніўня 2014). — Спіс апошніх апублікаваных прававых актаў. Праверана 10 жніўня 2014.
  57. 1 лістапада стартуе вяшчанне новага тэлеканала «Бэстсэлер». Сайт «Кабельшчык» (31 кастрычніка 2014). — Навіны. Праверана 31 кастрычніка 2014.
  58. Паведамленне аб набыцці акцыянерным таварыствам больш за 20 адсоткаў тых, хто галасуе акцый іншага акцыянернага таварыства (PDF). ААТ «Ростелеком» (2 лютага 2015). — Інвестарам і акцыянерам. Праверана 2 лютага 2015.
  59. "Ростелеком" і УДТРК адмовіліся ад куплі Red Media ў холдынгу «Газпром-Медыя». ТАСС (2015-01- 13). — Эканоміка і бізнес. Праверана 14 студзеня 2015.
  60. Кампаніі «Лічбавае тэлебачанне» і «НКС Медыя» аб'ядноўваюць свае актывы. Сайт «Кабельшчык» (3 верасня 2014). — Навіны. Праверана 3 верасня 2014.
  61. ВГТРК сообщает об обновлении двух каналов и расширении зарубежного вещания. Сайт «Кабельшчык» (9 кастрычніка 2014). — Навіны. Праверана 30 снежня 2014.
  62. Тэлеканал «Жывая Планета» стартуе 1 сакавіка TVnews.by (24 лютага 2015)
  63. «НТВ-Плюс» чакае рэбрэндынг пасля запуску «Матч ТБ»
  64. Спартыўная рэдакцыя УДТРК перастане існаваць 30 верасня. Інфармацыйны партал «Лениздат.ру» (25 верасня 2015). — Медыянавіны / ТБ. Праверана 21 лістапада 2015.
  65. Лебедзева, Арына. Ціна Кандэлакі: Тэлеканал «Матч ТБ» пачне вяшчанне 1 лістапада 2015 года (22 ліпеня 2015). — Спорт. Праверана 24 ліпеня 2015.
  66. Тэлеканал «Доктар» пачне вяшчанне 1 ліпеня. Сайт «Кабельшчык» (7 чэрвеня 2017). — Навіны. Праверана 1 ліпеня 2017.