ATR (тэлеканал)

ATR — украінскі тэлеканал, мэтавай аўдыторыяй якога з’яўляюцца крымскія татары. Ён вёў трансляцыю ў Крыме з 1 верасня 2006 года па 1 красавіка 2015 года, калі яго прымусілі спыніць дзеянне акупацыйныя ўлады Расіі пасля няўдалай рэгістрацыі паводле расійскага заканадаўства.[1][2] У сярэдзіне чэрвеня 2015 года канал аднавіў вяшчанне на кантынентальнай Украіне і з таго часу знаходзіцца ў Кіеве. Пры размяшчэнні ў Крыме большасць праграм канала вялася на рускай мове (60 %), на крымскататарскай — 35 %, на ўкраінскай — 5 %. Канал выкарыстоўвае тамгу як лагатып брэнда.

ATR
Краіна Сцяг Украіны Украіна
Мова вяшчання крымскататарская, украінская і руская
Дата пачатку вяшчання 1 верасня 2006
Слоган «Аб Усходзе для Захаду і пра Захад для Усходу»
Сайт atr.ua

ГісторыяПравіць

Канал пачаў вяшчаць 1 верасня 2006 года. З 2012 года ён таксама даступны праз спадарожнік. Заснавальнікам і ўладальнікам ATR з’яўляецца бізнесмен Ленур Іслямаў.[1]

ATR рабіў праўкраінскае асвятленне падзей, якія адбываліся да крымскага рэферэндуму 2014 года, якія прывялі да анексіі Крыма Расіяй у сакавіку 2014 года.[2] Пасля анексіі ATR атрымала афіцыйнае папярэджанне пра «экстрэмісцкую дзейнасць» і, хоць і канал заставаўся даволі крытычным, на ім пазбягалі такіх паняццяў, як «анексія» і «акупацыя».

У 2015 годзе канал змяніў сваё праграмы; ён скарачаў палітычныя ток-шоў і навіны, а замест гэтага сканцэнтраваўся на культурных праграмах.[1]

26 студзеня 2015 года супрацоўнікі АМАП заблакавалі будынак канала і правялі ператрусы ў рамках крымінальнага расследавання праўкраінскіх акцый за год да гэтага.[2]

Пасля сустрэчы з топ-мэнэджэрамі канала 21 сакавіка 2015 года са спасылкай на анексію Крыма Расіяй у сакавіку 2014 года кіраўнік Рэспублікі Крым Сяргей Аксёнаў заявіў, што ATR «дае надзею на вяртанне Крыма ва Украіну».[1][3]

18 сакавіка 2015 года канал заявіў, што калі яны не атрымаюць ліцэнзію на вяшчанне ад расійскага рэгулятара тэлекамунікацый Раскамнагляду да 1 красавіка 2015 года, яму давядзецца спыніць вяшчанне.[2][1] З кастрычніка 2014 года канал спрабаваў атрымаць гэтую ліцэнзію. У выніку ён яе не атрымаў і, такім чынам, спыніў працу 1 красавіка 2015 года. Кіраўнік рэспублікі Аксёнаў заявіў 1 красавіка 2015 года: «Канал узмацняе напружанне і стварае ў грамадства пачуццё няўпэўненасці, узбуджаючы надзею на тое, што Крым вернецца да Украіны. Кіраўніцтву ATR патлумачылі, што такія каналы не могуць працаваць у нашай рэспубліцы ў гэты паўваенны перыяд». Міжнародная праваабарончая арганізацыя Amnesty International заявіла пра спыненне працы ATR: «Гэтая відавочная атака на свабоду слова, аформленая ў якасці адміністрацыйнай працэдуры, з’яўляецца грубай спробай задушыць незалежныя СМІ, прыглушыць розныя думкі і запалохаць крымска-татарскую супольнасць». Кіраўнік рэспублікі Аксёнаў аспрэчыў любы палітычны парадак дня, які стаіць за адмовай у ліцэнзіі на ATR, і заявіў, што «яны свядома робяць памылкі, ствараючы канфлікт вакол канала». Іншыя запыты крымскататарскіх СМІ на новыя ліцэнзіі таксама былі адхілены і вымушаны спыніць працу 1 красавіка 2015 года.

У пачатку мая 2015 года сайт ATR аднавіў сваю дзейнасць.[4] 18 чэрвеня 2015 года канал аднавіў вяшчанне на кантынентальнай Украіне і з таго часу знаходзіцца ў Кіеве.

Паведамлялася ў СМІ, што вядучы ATR Аркадзь Бабчанка быў застрэлены ў Кіеве 29 мая 2018 годзе.[5][6][7] Аднак на наступны дзень ён з’явіўся жывым на прэс-канферэнцыі са Службай бяспекі Украіны (СБУ).[8] Паводле звестак СБУ, «забойства» Бабчанкі было арганізавана з мэтай выкрыцця расійскіх агентаў.

Зноскі

 

СпасылкіПравіць

  • atr.ua — афіцыйны сайт ATR