«Meduza» — зарэгістраваны ў Латвіі збольшага рускамоўны інтэрнэт-СМІ, створанае былым галоўным рэдактарам «Lenta.ru(укр.) бел.» Галінай Цімчанка(укр.) бел., якую звольнілі з пасады з-за пазіцыі выдання, якое не падтрымала анексію Крыма Расіяй. Сайт «Meduza», ядро рэдакцыі якога сфармавалі экс-супрацоўнікі «Lenta.ru(укр.) бел.», аднадумцы Цімчанка, пачаў працу 20 кастрычніка 2014 года. Асновай СМІ сталі бясплатныя мабільныя дадаткі для «iOS» і «Android»[1]. Назву сайту прыдумаў былы прадзюсар аддзела новых медыя «Lenta.ru(укр.) бел.» Ігар Белкін.

Meduza
Meduza logo.svg
Уладальнік Medusa Project SIA
Галоўны рэдактар Галіна Цімчанка(укр.) бел.
Дата заснавання 20 красавіка 2014 (7 гадоў)
Мова руская, англійская
Галоўны офіс Латвія Латвія, Рыга
Вэб-сайт meduza.io

КанцэпцыяПравіць

«Meduza» з’яўляецца агрэгатарам навін і тэкстаў на рускай мове, якія адбіраюць у ручным рэжыме, у адрозненне ад аўтаматычнага ранжыравання «Яндэкс.Навін(укр.) бел.». Таксама інтэрнэт-выданне выпускае і ўласныя матэрыялы. Суадносіны паміж агрэгаванымі ды ўласнымі матэрыяламі Галіна Цімчанка(укр.) бел. тлумачыла наступным чынам: «Мы будзем дзейнічаць гнутка. Чым больш якасных крыніц, тым больш агрэгуем. Калі раптам складзецца так, што іншыя СМІ будуць менш пісаць, а стоп-лісты стануць яшчэ даўжэй, мы будзем пашырацца ў бок уласнага кантэнту».

Магчымасць каментавання артыкулаў на сайце «Meduza» і ў мабільных дадатках не прадугледжаная.

СупрацоўнікіПравіць

Спецыяльныя карэспандэнтыПравіць

  • Ілля Азараў (былы спецыяльны карэспандэнт «Lenta.ru(укр.) бел.»)
  • Андрэй Казянкоў (былы спецыяльны карэспандэнт «Lenta.ru(укр.) бел.»)
  • Данііл Тураўскі (былы спецыяльны карэспандэнт «Lenta.ru(укр.) бел.»)
  • Ілья Жагулёў ды інш.

ЦіскПравіць

23 красавіка 2021 года Міністэрства юстыцыі Расійскай Федерацыі(польск.) бел. ўнесла «Meduza» ў спіс замежных агентаў(ням.) бел., што выклікала рэзкі адток рэкламадаўцаў з сайту, 3/4 месячнай аўдыторыі ў 13 мільёнаў наведвальнікаў якога прыходзілася на Расію. З-за гэтага рэдакцыя была вымушана скараціць заробкі штатным журналістам на 50 %, закрыць сядзібы ў Рызе і Маскве, адказацца ад паслуг фрылансераў(бел. (тар.)) бел. і звярнуцца да чытачоў за фінансавай падтрымкай. «Рэпарцёры без межаў» ацанілі ціск на выданне спробаю абмежаваць свабоду слова ў Расіі напярэдадні выбараў у Дзяржаўную Думу Расійскай Федэрацыі ў верасні 2021 года[2].

Зноскі

СпасылкіПравіць